Főmenü:
Akkor nézzük meg, hogy mi is ez a játék tulajdonképpen. A játék alapvetően egy stratégiai játék, ahol az egyes szövetségi rendszerek (Antanat - országokat legyőzzék vagy annyira meggyengítsék, hogy ne tudják a háborút folytatni. (bővebben -
Hogyan lehet ezt elérni?
A térképen minden országnak van egy központja, ami a főváros (A). Ebből kiindulva láthattok különböző irányokba vonalakat, ezek a frontszakaszok (B). A frontszakaszokon pedig négyzetek jelölik a különböző fontosabb helységeket (C). A könnyebb átláthatóság kedvéért minden frontszakasznak van egy szimbóluma. A játékosok által irányított országok zászlójával ellátott helységek négyzetének szélén látható egy körbe írt gyár vagy népesség szinbólum. Ezek az adott ország tartalékait és akciópontjait jelölik (D).
Egy -
Az akciópontok elosztása során minden csapat egyszerre feltette a tartalékosokat, áthelyezte
a kívánt egységeket, megépítette a lövészárkokat és kijejölte hol indít offencívát. Minden körben az egyik fél a kezdő, akinek az offencíváit elsőként kezeljük. Tételezzük fel, hogy a német hadsereg jelenleg az Aisne mentén állomásozik 6 egységgel. Vele szemben pedig a francia hadsereg Reimsben 2 egységgel.
A német hadsereg 1 akciópontot ezen a frontszakaszon offenzíva indítására költött. A támadó és a védő titokban 1-
A támadó a kérdéskártya lerakása előtt bármikor dönthet úgy, hogy abbahagyja a támadást (például, ha nem tudja a választ a maradék kétdésre). A védő egy kör veresége esetén választhat az egység vesztés vagy a visszavonulás között (Bővebben – Visszavonulás). Amikor a védő úgy dönt, hogy visszavonul nem veszít egységet. Visszavonulás esetén a támadó a védő helyére lép és, ha maradt még kártyája a fentieknek megfelelően folytathatja a támadást. (bővebben -
A példánkban tegyük fel, hogy Németország húzott két 1 és egy 3 pontos kérdést, míg a franciák egy darab 2 pontosat. Németország a 3 pontos kérdéssel kezd a franciák a meglévő kérdésükkel. Mindketten jól válaszolnak. Mivel a németeknek 1 értéket le kell vonni, így döntetlen az állás. Ekkor a párbaj pakliból húznak 1 kérdést. Ezt megnyerték a franciák a németek vesztenek 1 egységet. A következő lap 1 pontos, de erre a németek rosszul válaszolnak. Nem történik semmi. A harmadik kérdésük szintén 1 pontos és jól válaszolnak rá. A franciák választhatnak, hogy elvesztenek 1 egységet vagy visszalépnek 1 mezőt veszteség nélkül. Lépjenek vissza. A kör végén a front állása: 2 francia egység a Marne mentén, 4 német egység Reimsben és 1 az Aisne partján.
Ez a játék alapmechanikája. Ezen kívül egy-
A jéték során minden csapat 10-
Nézzük meg mit is látunk egy karakterlapon és mit kell róla tudni. A felső részen (1) információkat találunk, mint a személyes adatok és egy kis életrajz. Alatta a hozzá kapcsolódó feladatkör és, amennyiben van, a feladatkörhöz tartozó frontszakaszok szimbóluma (2). A sárga csillaggal megjelölt szöveg a feladat kifejtését tartalmazza (3). Végül a körben található A betű mögött pedig a karakter akciója, amit a játék folyamán végrehajthat (4).
Nézzük elsőként a feladatokat. Esetünkben a szimbólumok kérdőjellel vannak elválasztva egymástól, ami azt jelenti, hogy a parancsnokunk ezen 4 frontszakasz valamelyikének a vezetését fogja megkapni (ezt az erre jogosult karakter döntheti el). Egy frontszakasz felügyelete igazából két feladattal jár: egyrészt az adott parancsnoknak kell felügyelnie, hogy a fronton elég egység álljon rendelkezésre a védekezéshez vagy támadáshoz, ha szükséges. A másik feladat pedig az adott frontszakaszhoz tartozó kérdések megválaszolásának segítése.
Ezt egy kicsi kifejtem. Minden frontszakasz egy meghatározott hadszíntérhez tartozik. Jelen példában látható 4 frontszakasz mindegyike a Nyugati Hadszíntérhez tartozik. Ennek azért van jelentősége, mert a Nyugati Hadszíntéren zajló eseményekhez a kérdéseket mindig az ide tartozó pakliból húzzuk. Ez a pakli pedig csak erre a hadszíntérre vonatkozó kérdéseket tartalmaz. Ebből következik, hogy aki egy Nyugati Hadszíntéren tevékenykedő parancsnok karakterét választja, annak érdemes az ide vonatkozó témakörökből készülni, ha szeretne sikeres parancsnok lenni.
A második pont a karakter akciója. Ezt meghatározott számban hajthatja csak végre egy játékos (jellemzően egyszer a játék során), tehát meg kell gondolni mikor érdemes bevetni. Ezt mindig értelemszerűen kell felhasználni. Jelen esetben a "Lovasrohamot" felhasználva lehetőség lenne a von Bülow frontszakaszán húzott kérdések közül kettőt újrahúzni. Ez megérheti akkor is, ha a húzott kérdésre nem tudja a csapat a választ vagy, ha csak egyszerűen olyan alacsony válaszértékű kérdéseket húztatok, hogy kevés lenne a sikeres támadáshoz.
Nagyjából ez a karakterek fő feladata, de a 10 féle karakter közül nem mindegyik a fronthoz kapcsolódik, hiszen Külügyminiszterekre, Miniszterelnökökre vagy Császárokra is szükség van.