Centenárium - Nagyháborújáték

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

1914. július 28 és 1918. November 11 között zajlott az Első Világháború, melyre jelenleg is a Centenárium keretein belül emlékezünk. A Nagy Háború, ahogyan a kortársak nevezték, addigi példátlan mértékű szenvedést és halált hozott Európa és a Világ számára. Hatásai alapjaiban változtatták meg az addig ismert világot. A Magyar Centernáriumi Bizottság is azért jött létre, hogy segítsen felkutatni, megérteni és tovább örökíteni ennek a korszaknak az eseményeit, tanulságait. Segítsen emlékezni a háború hőseire és borzalmaira egyaránt, hogy mindennyian tanulhassunk belőle. A bizottság támogatásával jöhetett létre jelen projekt is, ami a mai fiatalokhoz igyekszik közelebb hozni a háború szereplőit, problémáit és az ő körükben is megismertetni azokat az emberi sorsokat, melyeket a Nagy Háború alakított. 100 év nagy időnek tűnhet, de ne feledjük, hogy a politikusoktól vagy hadvezérektől kezdve a lövészárkokban harcoló katonákon át, az otthon férjüket, vagy fiakikat hazaváró asszonyokig mind ugyanolyan húsvér emberek voltak mint jelenleg bármelyikünk.

A Döntések és döntéshozók a Miraka Games Kft. gondozásában készül, ahol eddig is történelmi társasjátékok fejlesztésével foglalkoztunk. Több eddigi elkészült társasjátékunk is jó eredményeket ért el különböző versenyeken, és a jelenleg készülő nagyszabású startégiai játékunk is pozitív visszhangra talált a tesztelők körében. Ez a játék az Első Világháború előtti diplomáciai küzdelmeket dolgozza fel.

Jelen projekt keretein belül szeretnénk a diákokat a játékos tanulásra ösztönözni, megmutatni nekik, hogy a társasjátékok segíthetnek egy-egy témakör könnyebb megismerésében. Hiszünk abban, hogyha a diákok a saját bőrükön tapasztalják, részesei lesznek egy-egy történelmi szituációnak; a kor főszereplőinek gondjaival szembesülnek, akkor sokkal könyebben átláthatják a történelem mozgatórugóit és megérthetik a miérteket. Amikor pedig mindezt egy autentiuksan felépített közegben és szakmailag megfelelően felkészült segítők irnyítása mellett tehetik, akkor válik ez az élmény a játszva tanulás tökéletes példájává.

 
 
 
 
 
 
 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz